Nieuws


19 april 2019

Heeft u recht op compensatie vluchtvertraging?

Vlucht vertraagd of geannuleerd De Europese Verordening EG 261/2004 heeft als doel een hoge bescherming van de rechten van passagiers te waarborgen. Reizigers waarvan de vlucht met meer dan 3 uur is vertraagd hebben in veel gevallen recht op compensatie. Een vergoeding voor het feit dat hun ...
Lees meer
11 februari 2019

Misleidend; meerkosten

Reiziger moet extra betalen als faciliteit ontbreekt voor alternatiefReisRecht wordt recent weer vaker geconfronteerd met een oud, maar nog veel voorkomend verschijnsel. Je hebt geboekt voor een hotel met zwembad of een hotelkamer in de heetste maand van het jaar met airco, maar deze blijken niet g...
Lees meer
28 december 2018

Goedkoopste bij claim na vertraagde vlucht of vluchtannulering

Reisrecht.nl goedkoopste bij claim vertraagde vlucht Reisrecht.nl is volgens de Consumentenbond de goedkoopste optie als het gaat om een claim bij een luchtvaartmaatschappij na een vertraagde of geannuleerde vlucht. ReisRecht vraagt een vergoeding van 18,15 procent van de uitgekeerde claim. Zijnde 1...
Lees meer
1 oktober 2018

Nieuwe Verordening Handhaving Consumentenbescherming EG 2017/2394. Oude wijn in nieuwe zakken?

Per 17 januari 2020 zal een nieuwe Verordening in de EG van kracht zijn. Deze nieuwe Europese wetgeving zal in alle lidstaten + IJsland, Noorwegen en Liechtenstein gelden. Een Verordening is rechtstreeks van toepassing in alle lidstaten en heeft dezelfde kracht al nationale wetgeving. De nieuwe Vero...
Lees meer
10 september 2018

Duitsland: Recht op compensatie versterkt. Staking veiligheidspersoneel.

Het Duitse Bundesgerichthof (BGH), te vergelijken met de Hoge Raad in Nederland, heeft zich uitgelaten over het annuleren van een vlucht als gevolg van een staking van veiligheidspersoneel op de luchthaven. Het BGH oordeelde dat reizigers het recht op compensatie niet zonder meer verliezen als een l...
Lees meer
3 september 2018

Airlines knoeien met vluchttijden om claims te voorkomen

Luchtvaartmaatschappijen verlengen vluchttijden om schadeclaims te voorkomen. Dit blijkt uit onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which. De organisatie nam voor dit onderzoek 125 vluchten onder de loep en vergeleek deze met dezelfde vlucht tien jaar geleden. Ruim 60 procent daarvan duurt ...
Lees meer
1 2 3 75

Wij gaan door als u niet verder komt