Letsel


Letselschade

Wanneer een hotelier de zaken op zijn terrein niet goed in orde heeft is deze aansprakelijk. Maakte het hotel onderdeel uit van een georganiseerde reis, dan hoeft u niet in het land van bestemming te procederen. De reisorganisatie is aansprakelijk. Denk ook aan niet te verwachten situaties waar geen waarschuwing is geplaatst. Bijvoorbeeld voor een natte en gladde ondergrond, een niet afgesloten luik, letsel als gevolg van kokend water in de douche, een breuk als gevolg van een gat in de grond daar waar een deksel had moeten te zitten, etc.

Voorbeeld

Klanten hebben als gevolg van een, volgens deskundigen, verkeerd gebouwde glijbaan letsel opgelopen. Gesproken is van een wanprestatie en nalatigheid. Het incident leidde tot arbeidsongeschiktheid voor lange tijd en vele andere schadeposten. Na het aanspreken van de reisorganisatie heeft dit uiteindelijk geleid tot een zeer hoge schadevergoeding.

Vergeet niet

Een goede bewijsvoering, een juridische onderbouwing en het controleren van beloftes en verwachtingen is belangrijk.

Tip

In het geval van een georganiseerde reis (een pakketreis; bestaande uit minimaal een overnachting en een andere toeristische dienst), is de reisorganisatie in de zin van de wet (BW 7:500 en EG 90/314) de aan te spreken partij.

Jurisprudentie

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBALM:2011:BT2892
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBROT:2008:BH1408
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:GHDHA:2013:BZ2376
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBNHO:2014:9298

Wij gaan door als u niet verder komt