Goedkoopste bij claim na vertraagde vlucht of vluchtannulering


28 december 2018 om 07:53 door

Reisrecht.nl goedkoopste bij claim vertraagde vlucht
Reisrecht.nl is volgens de Consumentenbond de goedkoopste optie als het gaat om een claim bij een luchtvaartmaatschappij na een vertraagde of geannuleerde vlucht. ReisRecht vraagt een vergoeding van 18,15 procent van de uitgekeerde claim. Zijnde 15% exclusief BTW. Bij de andere 14 door de Consumentenbond vergeleken claimbureaus ligt dit tussen 20 en 30 procent, aldus de Consumentenbond. Het duurst is zelfs de eigen Vlucht Claim Service van de Consumentenbond, aldus een artikel op de site van de consumentenorganisatie. En ook veel duurder dan de genoemde 30%.

De Consumentenbond heeft duurste vluchtclaimservice
De Consumentenbond verdient 5% aan elke succesvolle claim en 5 euro per vertragingsverklaring. De Consumentenbond lijkt daarmee het eigen financiële resultaat boven dat van de consument en haar eigen leden te stellen. De prijsvergelijking claimburo’s vluchtvertragingen is ook niet juist of volledig.

Consumentenbond artikel misleidend en onrechtmatig
In het bewuste artikel over een prijsvergelijking vluchtclaimbureaus van de Consumentenbond, zie HIER,
(vergelijking claimbureaus) staan een aantal misleidende teksten. Zo beweert de Consumentenbond dat het no cure no pay percentage tussen 20% en 30% ligt. Dit terwijl ReisRecht een gunstiger tarief heeft van 18,15%. Indien je vlucht vertraagd is en dit met succes tot compensatie leidt, betaal je bij de Consumentenbond en hun Vluchtclaimservice ook nog eens 26 euro extra aan administratiekosten per persoon. Dit terwijl de ACM in diverse zaken al oordeelde dat onvermijdelijke kosten in de te betalen som opgenomen moeten worden. Indien men de 26 euro per persoon doorrekent op een compensatie van 250 euro, is het no cure no pay percentage bij de Consumentenbond 39,40% en niet de genoemde 29%.

Voorbeeld tarief Consumentenbond vluchtvertraging
Indien je vlucht vertraagd is met meer dan 3 uur, van Amsterdam naar Londen, zou je aanspraak kunnen maken op 250 euro. Bij ReisRecht.nl betaal je in het geval van een succesvolle claim of vordering 45,37 euro als vergoeding. Bij de Consumentenbond betaal je in hetzelfde voorbeeld 98,50 euro. Meer dan het dubbele.

Vlucht vertraagd
Indien je vlucht vertraagd is en meer dan 3 uur later op de eindbestemming aankomt, kun je recht hebben op een compensatie van 125 tot 600 euro per persoon. De compensatie voor deze vluchtvertraging is afhankelijk van de vliegafstand. De Consumentenbond heeft in een overzicht de prijzen vergeleken van de vlucht claim bureaus. In deze prijsvergelijking van claimbureaus, wordt ook ReisRecht genoemd als goedkoopste. ReisRecht biedt overigens een veel bredere service dan de genoemde claimbureaus en staat zowel consument, bedrijf als de overheid bij op het gebied van reis-, vervoers-, bestuurs-, consumenten- en Europees Recht.

Werkwijze ReisRecht.nl
Bij Reisrecht wordt doorgaans direct uitbetaald zodra het bedrag van de claim of vordering is ontvangen. Er wordt gewerkt volgens het principe van ‘no cure, no pay’ en eventuele kosten van een gang naar de rechter zijn inbegrepen bij de vergoeding. ReisRecht.nl treedt echter op in alle zaken die reizen of toerisme betreft. Wij staan ook de overheid of bedrijven bij inzake het vervoers- en consumentenrecht. ReisRecht adviseert sinds kort ook daar waar het belastingadviezen betreft, bijvoorbeeld inzake de zogenaamde reisbureauregeling. Wij werken hierin samen met een ervaren fiscaal jurist die de reisbranche kent.

Vlucht vertraagd of geannuleerd ReisRecht
Op de website www.reisrecht.nl is een claim gemakkelijk aan te melden via het invullen van een beperkt aantal relevante gegevens. Een claim is zinvol als een vlucht meer dan 3 uur is vertraagd, geannuleerd of binnen twee weken voor vertrek gewijzigd. De medewerkers van Reisrecht kennen de reisbranche van binnenuit, weten er de weg en kennen de manieren waarop reisorganisaties aansprakelijkheid proberen te omzeilen. Ze kunnen dus ook mensen helpen die klachten hebben over vakantiereizen in het algemeen. Een mail met uitleg van het probleem is voldoende om dit aan te kaarten. Het mailadres is: info[AT]reisrecht.nl

Zie eerder: Consumentenbond niet onafhankelijk HIER en Vluchtvertraging HIER

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt