Surinam Airways, SLM, twee keer teruggekeerd


19 april 2017 om 20:58 door

Surinam Airways
De SLM moest op 19 april tot twee keer toe de vlucht afbreken en terugkeren naar Schiphol vanwege technische problemen. Het betrof vlucht PY0933 of PY933 van Amsterdam naar Paramaribo. De bewuste machine was net teruggekeerd van een zogenaamde c-check. Dit is een inspectie die elke 15-21 maanden of na een aantal vlieguren wordt gedaan. Voor gestrande passagiers betekent dit dat ze recht hebben op compensatie van 600 euro per persoon en de overnachting en maaltijd aangeboden moeten krijgen door SLM. Een technisch mankement betreft in beginsel geen buitengewone omstandigheid waarop een airline zich zou kunnen beroepen om de compensatie af te wijzen. Heeft u op een vertraagde vlucht gezeten van Surinam Airways, dan kunt u zich beroepen op Verordening EG 261/2004. Wij staan u natuurlijk ook graag bij.

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt