Reiziger niet tijdig geïnformeerd over overboeking


11 maart 2011 om 13:23 door

Reisorganisator moet betaalde reissom restitueren

11 maart 2011

De reisorganisator heeft de overeengekomen dienstverlening op een wezenlijk onderdeel gewijzigd en heeft klager daarvan niet tijdig op de hoogte gesteld. De reisorganisator heeft daarmee klager de gelegenheid ontnomen om de wijziging tijdig, nog voor vertrek, af te wijzen. Voorts heeft de reisorganisator onvoldoende gedaan om klager in de gelegenheid te stellen om ter plaatse gebruik te maken van zijn recht om de wijziging af te wijzen en direct, dan wel op korte termijn, naar Nederland terug te keren.

Nu klager consequent de hotelwijziging heeft afgewezen en bij herhaling heeft verzocht om een terugvlucht naar Nederland is de commissie van oordeel dat de reisorganisator klager de betaalde reissom moet restitueren, zoals hij dat ook had moeten doen indien klager voor vertrek de wijziging had afgewezen. Ook dient de reisorganisator klager te compenseren voor noodzakelijke en in redelijkheid gemaakte kosten, te weten: de visa € 30,– en de communicatiekosten € 22,–. Van de geclaimde taxi- en vervoerskosten heeft klager noch de noodzakelijkheid aangetoond, noch bewijs overgelegd. De commissie stelt derhalve de vergoeding vast op € 1.306,– totaal.

Voor de uitspraak klik hier.

ReisRecht

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt