Aan alle luchtreizigers die de afgelopen jaren te maken hebben gehad met een vertraagde vlucht als gevolg van een technisch defect dat zich voordeed ná aanvang van de vlucht (‘veiligheidsprobleem’).
Als gevolg van een aantal door ReisRecht geïnitieerde juridische procedures werd de ILT onlangs gedwongen om toe te geven dat dat zij de afgelopen jaren ten onrechte tienduizenden passagiers in de kou heeft laten staan (lees hierover het artikel in de Telegraaf en het artikel in BN DeStem). Die passagiers hebben alsnog recht op financiële compensatie.
Naar aanleiding van de recente ontwikkelingen is ReisRecht een groepsclaim gestart.
ReisRecht doet een oproep aan alle luchtreizigers die de afgelopen jaren te maken hebben gehad met een vertraagde vlucht als gevolg van een technisch defect dat zich voordeed ná aanvang van de vlucht. Die passagiers hebben alsnog recht op financiële compensatie die kan oplopen tot € 600,- per persoon, omdat de ILT dat type vluchtincident de afgelopen jaren ten onrechte als overmacht in de vorm van een ‘veiligheidsprobleem’ heeft gekwalificeerd.
Vandaag heeft ReisRecht een brief aan de Minister gestuurd, waarin de Minister nadrukkelijk wordt opgeroepen om haar wettelijke verplichtingen na te komen, dat wil zeggen om uit eigen beweging de overtredingen te doen herstellen. Zekerheidshalve worden alle luchtreizigers die niet financiëel zijn gecompenseerd hierbij opgeroepen om zich via info@reisrecht.nl te melden bij ReisRecht.nl Zij zullen alsnog voor compensatie in aanmerking worden gebracht.
Meer nieuws