ReisRecht doet appel op Consumentenbond voor eerlijke voorlichting over hulp bij het doen eerbiedigen van de rechten van luchtreizigers.


26 april 2016 om 09:21 door

Commerciële en dure deal van Consumentenbond. Consumenten duur uit.
Als direct gevolg van een commerciële deal die de Consumentenbond met EUclaim heeft gesloten worden consumenten al jarenlang eenzijdig op de relatief dure en beperkte dienstverlening van de ‘Vlucht Claim Service’ gewezen. Dit is een service die de Consumentenbond door EUclaim laat uitvoeren en waaraan de Consumentenbond per behandelde zaak een bepaald bedrag verdient. Betere en goedkopere alternatieven worden steevast door de Consumentenbond verzwegen. Door zijn commerciële commitment handelt de Consumentenbond zowel in strijd met zijn eigen missie (‘het via alle kanalen informeren om zo betere keuzes mogelijk te maken’) als met zijn belofte van onafhankelijkheid.

Verzoek Consumentenbond
ReisRecht heeft vandaag per brief aan de Consumentenbond gevraagd om per direct de luchtreiziger op een meer eerlijke en neutrale wijze voor te lichten over hun mogelijkheden om zich te laten assisteren bij het verkrijgen van hun rechten.  Daarbij is de Consumentenbond gewezen op zijn bijzondere verantwoordelijkheid in verband met zijn publiekrechtelijke bevoegdheid tot het instellen van een actie uit hoofde van artikel 2 van Richtlijn 2009/22/EG in relatie tot het voornemen van de EU-wetgever om Verordening (EG) nr. 261/2004 eveneens van toepassing te verklaren op passagiers die worden vervoerd in het kader van contracten voor pakketreizen.

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt