Luchthavenmedewerker slaat passagier


31 juli 2017 om 15:59 door

Een luchthavenmedewerker van Nice Airport in Frankrijk heeft een reiziger die klaagde over de lange vertraging in zijn gezicht gestompt. De reiziger droeg zijn baby in de armen. CNN pakte uit met een artikel.

Agressie
Er wordt nogal eens gesproken over het agressieve gedrag van reizigers. Agressie is nooit goed te praten. De laatste tijd is er echter ook nogal wat te doen geweest over het (agressieve) gedrag en optreden van airlines. Zo was United Airlines iets te vaak in het nieuws toen zij o.a. een overboekte man met geweld liet verwijderen van de vlucht. Het is dan nog de vraag of de airline zelf of de veiligheidsbeambten of politie zich agressief gedragen. De airlines brengen de agressie van passagiers echter niet voor niets naar buiten. Het is en een feit en leidt soms de aandacht af van andere zaken en wordt al snel door de media opgepikt.

Nice niet
Een medewerker van Samsic, een groundhandler op Nice Airport sloeg de passagier in zijn gezicht omdat hij zich beklaagde over de enorme vertraging van zijn EasyJet vlucht. De vlucht van EasyJet – EY 2122 van Nice naar Londen – kende een vertraging van 11 uur. De passagier beklaagde zich hierover bij Samsic, niet EasyJet. De Samsic-medewerker kon de klachten niet beantwoorden en sloeg vervolgens door. Een andere reiziger kwam tussenbeide en hield de Samsic-medewerker in bedwang tot de politie arriveerde.

EasyJet en vluchtvertraging
EasyJet deelde de pers mee dat de vlucht uiteindelijk doorvloog naar Londen met een nieuwe ingevlogen machine. De vluchtvertraging was ontstaan als gevolg van een technisch mankement. CNN verklaart nog dat EasyJet de reizigers heeft voorzien van informatie en maaltijdvouchers. Het vreemde is echter dat Er niets vermeld wordt over de compensatie waar de passagiers recht op zouden moeten hebben. De vlucht was ten slotte meer dan 3 uur vertraagd en een technisch mankement vormt geen reden tot overmacht.

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt