KLM


21 maart 2012 om 10:12 door

KLM keert ten halve en betaalt alsnog schadevergoeding

21 maart 2012

Casus: de familie L. reserveert een op de website van de KLM aangeboden retourvlucht Amsterdam – Kaapstad.

De familie L. heeft echter de pech dat zij dit doet precies op het moment dat de dienstregeling geautomatiseerd overschakelt van het winterseizoen op het zomerseizoen. Hierdoor ontvangen zij een automatisch aangemaakt e-ticket met ongewijzigde vertrekdatum vanuit Kaapstad (terugreis), maar met tijdstip van vertrek: 00:20 i.p.v. 23: 35. De familie verkeert in de begrijpelijke veronderstelling dat de vlucht 45 minuten later vertrekt, waarna bij de balie blijkt dat de vlucht reeds ca. 23 uur eerder is vertrokken. De familie moet bij de KLM nieuwe tickets kopen t.w.v. € 2.889, 08 om alsnog thuis te komen. Eenmaal thuis vraagt de familie het geld dat ze heeft moeten betalen voor de nieuwe tickets tevergeefs terug. ReisRecht wordt ingeschakeld. ReisRecht richt zich met een juridisch onderbouwd betoog tot de KLM, waarna de afdeling Customer Care in een brief erkent dat sprake is van dwaling, maar verder niet ingaat op de aangevoerde argumenten en ook de tickets niet terugbetaalt. ReisRecht stuurt een nieuwe brief naar de KLM, waarin het wederom met kracht van juridische argumenten aanvoert waarom de KLM de nieuwe tickets moet vergoeden. Na ca. een week zegt de KLM per e-mail toe de kosten van de tickets alsnog te vergoeden.

Meer nieuws

Wij gaan door als u niet verder komt