Uw vlucht flink vertraagd? Reisrecht.nl helpt u weer op weg
Niets is zo vervelend als wanneer uw vlucht tijdens uw vakantie of zakenreis vertraging oploopt, of nog erger, overboekt is of wordt geannuleerd. Mogelijk bent u bekend met de verordening EG 261/2004. Deze verordening werd op 11 februari 2004 in het leven geroepen, met als doel hoge bescherming van de rechten van luchtvaartreizigers te waarborgen. Wanneer u namelijk met meer dan drie uur vluchtvertraging uw eindbestemming bereikt, of niet heeft bereikt, kunt u compensatie voor deze vertraging claimen. Mogelijk heeft u recht op een bedrag dat varieert van € 125 tot € 600 per persoon. Het bedrag is afhankelijk van de afgelegde afstand en waarom de vlucht vertraagd is.
Goedkoop en professioneel
Wanneer uw vlucht vertraagd is, staat ReisRecht u graag terzijde. Behalve een uitstekend service, is Reisrecht door de Consumentenbond aangewezen als de voordeligste claimmaatschappij. Wanneer u uw claim via ReisRecht laat lopen, bedraagt de in rekening gebrachte vergoeding 18,15% van het uitgekeerde claimbedrag. Ironisch genoeg is de claimservice bij de Consumentenbond het duurst van allemaal. Rekening houdend met een bedrag van € 26 aan administratiekosten, brengt de Consumentenbond u bijna liefst 39% in rekening.
Werkwijze ReisRecht.nl
Zodra het bedrag van uw claim of vordering is ontvangen, betaalt ReisRecht doorgaans direct uit. Er vindt om diverse redenen som nog een extra controle plaats. Op basis van ‘no cure, no pay’ bent u bij een onsuccesvolle claim niets verschuldigd. Mocht er een eventuele gang naar de rechter nodig zijn, dan bent u ook hiervoor niets extra verschuldigd. Deze kosten zijn namelijk in onze vergoeding inbegrepen.
Hoe kan ik een claim indienen?
Via www.reisrecht.nl kunt u eenvoudig een vertraging claimen en uw claim in slechts enkele stappen aanmelden. Een claim is meestal alleen zinvol wanneer u een vluchtvertraging van meer dan 3 uur heeft opgelopen, uw vlucht is geannuleerd of indien uw vlucht binnen twee weken voor vertrek is gewijzigd. De medewerkers van ReisRecht kennen de reisbranche van binnen en van buiten en weten de manier, waarop luchtvaartmaatschappijen of soms ook reisorganisaties hun verantwoordelijkheden of aansprakelijkheid weten te omzeilen, te tackelen.
Succesvol maar realistisch
ReisRecht is objectief en onafhankelijk en heeft al vele duizenden reizigers met hun claim geholpen bij luchtvaartmaatschappijen als TUIfly, Ryanair, LOT, SWISS, Edelweiss, Royal Air Maroc, TAP, Lufthansa, Easyjet, Garuda, Ethipian, SAS, Eva Air, Transavia, KLM, Eurowings etc. Toch is het mogelijk dat een luchtvaartmaatschappij wel in haar recht staat en de vergoeding gegrond afwijst. Ook is er niet altijd een snelle oplossing. ReisRecht zal de kans van slagen altijd met u communiceren.
Zoveel meer te bieden
ReisRecht biedt overigens een veel bredere service dan de genoemde claimbureaus en staat zowel consument, bedrijf als de overheid bij op het gebied van reis-, vervoers-, bestuurs-, consumenten- en Europees Recht. Wij staan ook de overheid, verzekeraars of de kleinere reisbedrijven bij inzake het vervoers- en consumentenrecht. Het maken of controleren van contracten of algemene voorwaarden is geen probleem. ReisRecht adviseert sinds kort ook daar waar het belastingadviezen betreft, bijvoorbeeld inzake de zogenaamde reisbureauregeling. Wij werken hierin samen met een ervaren fiscaal jurist die de reisbranche kent. ReisRecht.nl treedt echter op in alle zaken die reizen of toerisme betreft, bijvoorbeeld als uw vakantie niet goed is verlopen. De wet, vervoerscondities en de ANVR-reizigersvoorwaarden hebben voor ons geen geheimen. Is uw reisdatum gewijzigd, krijgt u meerkosten in rekening gebracht of is uw hotel overboekt? ReisRecht helpt u graag. Een mail waarin u het probleem uitlegt, is hiervoor al voldoende. U kunt dit doen via info@reisrecht.nl